Kuvia vuodelta 2018

Tunnelmakuvia joululounaalta Kymen Paviljongissa 04.12..2018.

2.12.2018 seniorit olivat esittelemässä toimintaansa joulumarkkinoilla

17.-22.09.2018 Kuusankosken seniorit Sloveniassa

Matkan valokuva-albumia pääsee selaamaan klikkaamalla alla olevaa kuvaa:

(katso koko näytön kokoisena klikkaamalla oikeassa alakulmassa Youtube-sanan perässä olevaa neliötä. Paluu normaaliin näytön kokoon samaa kohtaa klikkaamalla tai Esc-näppäimellä)

22.05.2018 Kulttuuriretki lähihistoriaan

Kuusankosken kansallisten seniorien kevätretki tehtiin vallan kesäisessä säässä ja se suuntautui itään. Aluksi tutustuttiin Luumäellä Kotkaniemessä Suomen kolmannen presidentin Svinhufvudin elämää esittelevään kotimuseoon, minkä jälkeen siirryttiin 1200 km pitkän Salpalinjan lähellä olevalle osalle, missä asiantuntevat oppaat perehdyttivät meidät panssariesteiden, korsujen ja bunkkereiden rakentamisen historiaan ja merkitykseen itsenäisyyden säilymisessä.

Päivän kulttuuriosion päätteeksi ajettiin Lappeenrannan linnoitukselle aterioimaan Kehruuhuoneelle. Maukkaiden alkusalaattien jälkeen lounaan lämminruoka oli hirveä. Punaviinikastikkeessa haudutettu ylikypsä riistaeläin oli niin mureaa ja herkullista, että oli viedä kielen mennessään. Vatsat täynnä hyvää ruokaa palailtiin kotikonnuille odottelemaan seuraavaa retkeä.

Kuvaesitystä voi katsoa alla olevaa kuvaa klikkaamalla:

02.05.2018 Kotiseutukävely

Keskiviikkona 2.5. tehtiin perinteinen kotiseutukävely, joka suuntautui tällä kertaa Kettumäelle.

Koleasta ja kosteasta kevätsäästä huolimatta mukana oli viisikolmatta jäsentä, joille Saara oli laatinut luontoaiheisen leikkimielisen tietokilpailun vastattavaksi luontokierroksen aikana, Sen jälkeen olikin mukava siirtyä lämpimään kotiseututalon suojiin tutustumaan taidenäyttelyyn ja nauttimaan lämmittävät pullakahvit.